Wat is een forum?

Wat kan je hier doen, wat vind je hier en wat verwacht ik allemaal van je
Plaats reactie
sophiejanssen
Site Admin
Berichten: 4
Lid geworden op: 26-06-2015 00:02

Wat is een forum?

Bericht door sophiejanssen » 26-06-2015 16:33

Hi allemaal!

Wat is nou precies een forum? En wat kan je hier allemaal doen?
Als je nog nooit op een forum hebt gezeten snap ik dat je misschien eigenlijk helemaal niet weet wat dit allemaal inhoud, dus daarom heb ik dit Topic aangemaakt om uit te leggen hoe dit allemaal werkt.

Aller eerst heb je zelf een account aangemaakt. Om dit account uit te breiden kan je boven aan de balk op 'profiel' klikken om wat informatie over jezelf hierin te zetten of bijvoorbeeld een avatar te kiezen.
Daarnaast kun je bovenaan de balk privé berichten naar andere personen sturen, kijken wie er op dit forum te vinden zijn, bij FAQ informatie vinden of groepen bekijken.

Nadat je een beetje op de balk hebt rond gekeken is het tijd om echt op het forum te gaan.
Je hebt verschillende balken op de beginpagina staan waar bijvoorbeeld anorexia, boulimia of persoonlijk boven staat. Dit zijn eigenlijk de hoofdonderwerpen van wat je daar kan vinden.
Als je bijvoorbeeld een NewTopic wilt plaatsen over anorexia dan open je deze op de balk anorexia.

Voorbeeld
Je wilt een vraag stellen aan alle mensen van het forum over anorexia.
Dan klik je op de balk anorexia en dan klik je boven aan om een nieuw onderwerp te starten.
Je stelt je vraag en hierop kunnen dan andere mensen reageren. Ook kan jij op andere Topics reageren.
Het is dus aan jou om een onderwerp te starten en om te kiezen waar je het over wilt laten gaan.
Wel is het belangrijk dat je het onder het juiste hoofdonderwerp plaats, want je kan moeilijk iets over je hobby's bij het hoofdonderwerp 'anorexia' plaatsen. Dit doe je dan bij 'persoonlijk' bijvoorbeeld.

Als je nog meer vragen hebt kun je dit hieronder stellen!

Liefs,
Karijn
I know the beginning is always the hardest and I'm not telling you it is going to be easy. But it's so worth it and if you can do this.. You Can Do Everything!

Plaats reactie